livet som mamma

är så roligt, händelserikt, emellanåt jobbigt, spännande och kärleksfullt.
som mamma till en liten vilding på 6 månader (som mer än gärna hänger på sin mamma) är ingen dag lik den andra.
för tillfället har vi testat vakna nätter, 2-4 timmar sömn per natt och även att sova hela nätter. första veckorna som mamma funderade nog både jag och sveas pappa på vad vi gett oss in i (föräldraskapet) varannan timme dag som natt skulle våran lilla tjej som vägde 3400g vid födseln men gick ner till 2900g ha mat. ersättning och amning varvat med bajsblöjor och spya! skämt och sido, hon har varit riktigt snäll mot sina föräldrar trots några tuffa stunder här och där. att inte vilja ta napp eller till att vägra ersättning så fort amningen kom igång..
just nu kämpar vi med mat. hon får lite barnmat när vi äter och sen ammar jag resten!
 
just nu njuter jag till fullo av mystiden med min kelsjuka Svea. tänk att denna lilla tös låg i min mage, nästan 9 månader.. helt otroligt!
 
 
dags för min Svea att vila lite middag. hej hej!
Allmänt | |
Upp